msp7

TŁUMACZ

Logowanie

Login Forgotten

Obraz Losowy

Wizyta w Portugalii PDF Drukuj Email
Oceny: / 1
KiepskiBardzo dobry 
Wpisał: Administrator   
03.04.2013.

Wizyta w Portugalii

   W dniach od 23 lutego do 02 marca 2013r. odbyło się kolejne spotkanie partnerów programu  Comenius „Uczenie się przez całe życie”. Tym razem zostało zorganizowane  w  Portugalii w miejscowości Leiria.  Miejską Szkołę Podstawową nr 7 reprezentowała delegacja w składzie: dyr. szkoły p. Danuta Hibszer oraz nauczycie: p. Jadwiga Cuber   p. Beata Dudło, p. Witold Długosz. W wizycie wzięli udział także partnerzy z Turcji, Węgier i Anglii. Celem spotkania było szczegółowe omówienie systemu edukacyjnego obowiązującego  w Portugalii oraz analiza dotychczasowych poczynań związanych   z realizacją założeń projektu. Głównym tematem rozważań było dopracowanie wizerunku wspólnie napisanej bajki będącej produktem końcowym projektu pod ciekawym    i intrygującym tytułem „Once Upon  a Time”.

Już podczas pierwszego dnia wizyty gospodarze bardzo wnikliwie zapoznali nas  z obowiązującym u nich  systemem edukacyjnym. Dowiedzieliśmy się, że nauczanie obowiązkowe  w Portugalii trwa dziewięć lat i obejmuje dzieci w wieku od 6 do 15 lat. Szkolnictwo podstawowe dzieli się na trzy etapy:

·        I etap - trwa cztery lata. Jeden nauczyciel naucza wszystkich przedmiotów,

·        II etap - dwuletni, opiera się na nauczaniu przedmiotowym,

·        III etap - trzyletni. Oprócz przedmiotów obowiązkowych obejmuje możliwość wyboru
przedmiotów dodatkowych.

W pierwszym cyklu na dzienny wymiar zajęć składa się 5 godzin zajęć obowiązkowych                  i 3 godziny nieobowiązkowych  zajęć dodatkowych. W przypadku drugiego i trzeciego cyklu zajęć organ zarządzający szkołą ustala rozkład zajęć uczniów. W trakcie I cyklu lekcje prowadzone są przez nauczycieli przedmiotów zintegrowanych, wspieranych zazwyczaj przez nauczycieli przedmiotów takich jak: język angielski, muzyka i wychowanie fizyczne. Kształcenie w II i III cyklu jest prowadzone przez nauczycieli, którzy specjalizują się  w poszczególnych przedmiotach lub dziedzinach przedmiotowych. Ministerstwo Edukacji określa podstawy programowe dla całego kraju. Wydaje także ogólne wytyczne w zakresie metodyki nauczania, które w trakcie realizacji nauczyciele szkół dostosowują do warunków lokalnych. Postęp w pracy szkół i prawidłowość realizacji narodowych programów nauczania są sprawdzane przez wyspecjalizowaną agencję Ministerstwa Edukacji na każdym etapie kształcenia.  Wyniki służą porównywaniu poziomów nauczania w poszczególnych szkołach.

Kolejnego dnia skupiliśmy się na omówieniu zaplanowanych prac związanych z dalszym przygotowaniem i opracowaniem broszur  zatytułowanych „Oczekiwania uczniów w stosunku do Unii Europejskiej’. Praca ta była kontynuacją  rozpoczętych wcześniej  we wszystkich szkołach partnerskich przedsięwzięć w postaci wykonania ”Drzewek  oczekiwań” na których uczniowie zawieszali swoje życzenia zapisane w języku angielskim oraz ojczystym.

Zajęliśmy się analizą realizacji wystawy „My hero”, która ma się odbyć w dniach 20-24 maja 2013r w galerii, w Yorku. W wystawie wezmą udział  chętni uczniowie z wszystkich szkół partnerskich.

Uczniowie będą prezentować swoje prace w dwóch grupach wiekowych: od 5-9 lat oraz od 10-12 lat. Każdy uczestnik będzie zobowiązany do wypełnienia arkusza aplikacyjnego umieszczonego na wspólnej stronie naszego projektu.

W bardzo pracowitej a zarazem sympatycznej, pełnej serdeczności atmosferze podjęliśmy pracę nad perfekcyjnym dopracowaniem szczegółów dotyczących  formy, szaty graficznej oraz obwoluty bajki będącej uwieńczeniem prac nad projektem.  Bajka została napisana przez uczniów każdej ze szkół partnerskich. Temat oraz początek fabuły rozpoczęli uczniowie z Turcji, następnie nasi uczniowie nadali bajce dalszy bieg wydarzeń wprowadzając krasnala Hałabałę, jako kolejnego bohatera, następnie uczniowie ze szkoły węgierskiej, angielskiej i portugalskiej dodali szereg ciekawych przygód, tajemniczych wydarzeń, spotkań z ciekawymi przyjaciółmi.  Dyskutowaliśmy nad wymogami związanymi z przygotowaniem animacji multimedialnej będącej uzupełnieniem książki papierowej.

Kolejnym tematem polemki była organizacja wizyty w Anglii, gdzie spotkają się najbardziej zaangażowani  w pracy nad projektem uczniowie wszystkich szkół partnerskich. Przyjaciele z Anglii przedstawili propozycję organizacji wizyty, bazę noclegową dla uczniów  i możliwości uatrakcyjnienia spotkania. Uczniowie będą mieli okazję spotkania się   z kolegami, koleżankami z którymi już  korespondują drogą elektroniczną.

Wszyscy partnerzy byli bardzo zadowoleni z organizacji spotkania przez portugalskich przyjaciół. Spędziliśmy czas w atmosferze pełnej serdeczności i radości. Rozstaliśmy się  z nadzieją na kolejne, równie udane  spotkanie tym razem w Anglii.

 

Komentarze
Dodaj nowy Szukaj
Napisz komentarz
Nick:
E-mail:
 
Strona www:
Tytuł:
UBBCode:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
 
:angry::0:confused::cheer:B):evil::silly::dry::lol::kiss::D:pinch:
:(:shock::X:side::):P:unsure::woohoo::huh::whistle:;):s
:!::?::idea::arrow:
 
Proszę wpisać kod antyspamowy widoczny na obrazku.

3.20 Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

 
następny artykuł »