msp7

Login Forgotten

Obraz Losowy

Comenius w Naszej Szkole PDF Drukuj Email

Nauczyciele Miejskiej Szkoły Podstawowej nr 7 już od roku szkolnego 2003/2004 postanowili starać się o przystąpienie do międzynarodowego programu edukacyjnego Sokrates Comenius. Długotrwale przygotowania zostały zakończone przyjęciem projektu w wyniku postępowania kwalifikacyjnego do międzynarodowej realizacji od września 2005 roku. Projekt programu Socrates–Comenius w naszej szkole promuje współpracę międzynarodową uczniów i nauczycieli. Stwarza możliwość poznania krajów partnerskich: ( Włoch, Bułgarii, Belgii i Turcji), zachęca uczniów do podnoszenia kompetencji językowych. Projekt „Trekking through History”- „Wędrówka przez historię” dotyczy dziedzictwa kulturowego, historii i ekologii naszego regionu i regionów krajów partnerskich. W roku szkolnym 2005/2006 szkoła podjęła szereg działań związanych z realizacją projektu: wykonaliśmy i przesłaliśmy partnerom prezentację multimedialną „ Moja ojczyzna, mój region, moja szkoła”, stworzyliśmy kącik informacyjny „ Sokratesik” ( z popiersiem filozofa wykonanym przez uczniów, z logo programu oraz flagami krajów partnerskich), wykonaliśmy wystawę „Las Karboński”. Uczniowie wzięli udział w wycieczkach dydaktycznych do Politechniki Śląskiej w Gliwicach, Muzeum Górnictwa w Zabrzu, Muzeum Geologicznego przy Uniwersytecie Wrocławskim. Pod kierunkiem nauczycieli przygotowali zielnik, jako produkt kończący I rok naszej pracy. Uczniowie i nauczyciele korespondowali z partnerami za pomocą poczty elektronicznej....

Dokonaliśmy prezentacji dla uczniów i rodziców materiałów nadesłanych z Włoch, Belgii, Bułgarii i Turcji. Szkoła włoska zajmowała się badaniami antropologicznymi grobowców Etruskich, szkoła z Sofii śledziła dzieje średniowiecznego kościoła Św. Bojana usytuowanego na Górze Witosza. Partnerzy ze szkoły w Turcji zajmowali się starymi kamienicami , starali się dotrzeć do historii życia w Beypazarii 40- 50 lat temu. W lutym delegacja z naszej szkoły wzięła udział w wizycie roboczej, która odbyła się w Colle Val d’ Elsa we Włoszech. Celem wizyty była wymiana doświadczeń, spostrzeżeń związanych z realizacją projektu, omówienie szczegółów dalszej pracy, a przede wszystkim poznanie przyjaciół z którymi do momentu wizyty kontaktowaliśmy się za pomocą poczty elektronicznej. W maju gościliśmy partnerów projektu w naszej szkole. W ramach założeń projektu opartego na realizacji dziedzictwa kulturowego, historycznego, ekologicznego regionu postanowiliśmy pokazać gościom naszą okolicę,zabytki związane z regionem, większe miasta Gliwice, Katowice, Kraków, Tarnowski Góry i Wadowice. Zwiedziliśmy Izbę Tradycji Górniczej oraz Sztolnię przy KWK Knurów.
Drugi rok realizacji projektu (2006/2007) jest poświęcony życiu i sylwetkom wybitnych ludzi związanych z miastami partnerskimi. Uczniowie pod kierunkiem nauczycieli zapoznają się z elementami literatury belgijskiej, włoskiej, bułgarskiej i tureckiej. Zostanie zorganizowany wieczorek pt.”Spotkanie z literaturą krajów partnerskich”. Planujemy wykonać wystawę „Dawniej i dziś” prezentującą postacie tworzące historię naszego regionu. Chcemy również opracować przewodnik dwujęzyczny poświęcony znanym postaciom historycznym. Dzięki wszystkim przedsięwzięciom uczniowie lepiej poznają historię regionów, literaturę krajów partnerskich i doskonalą znajomość języka angielskiego. Socrates - Comenius jest programem finansowanym przez Unię Europejską.